A Multivariate Analysis of Web Usage

by Predeep K Korgaonkar, Lori D Wolin

Abstract

Applying the uses and gratification theory to improve the understanding of Web usage, the authors explore Web users’ motivations and concerns. These motivations and concerns, as well as demographic factors, were studied in three usage contexts: (1) the number of hours per day spent on the Web, (2) the percentage of time spent for business versus personal purposes, and (3) the purchases made from a Web business and, if purchases were made, the approximate number of times purchasers placed orders on the Web. Muitivariate factor analysis suggests the presence of seven motivations and concerns regarding Web use. Additionally, the results suggest that these seven factors, along with age, income, gender, and education levels, are significantly correlated with the three usage contexts. >

Journal of Advertising Research (1999), Volume: 39, Issue: 1, Publisher: Advertising Research Foundation, Inc., Pages: 53-68.

Abstrak

Menggunakan teori kegunaan dan kepuasan untuk meningkatkan pemahaman penggunaan web, penulis meneroka motivasi dan kebimbangan pengguna web. Ini motivasi dan kebimbangan, serta faktor demografi, dikaji dalam tiga konteks penggunaan:

  1. bilangan jam sehari yang dibelanjakan di Web,
  2. peratusan masa yang dibelanjakan untuk perniagaan berbanding dengan tujuan peribadi, dan
  3. pembelian yang dibuat dari perniagaan Web dan, jika pembelian dibuat, anggaran bilangan pembeli kali membuat tempahan di Web.

Analisis faktor muitivariate mencadangkan kehadiran tujuh motivasi dan kebimbangan mengenai penggunaan Web. Tambahan pula, hasil kajian mencadangkan bahawa kedua-tujuh faktor ini, bersama-sama dengan umur, pendapatan, jantina, dan tahap pendidikan, mempunyai hubungan yang signifikan dengan tiga konteks penggunaan.

Abstract

The key to realising the under-utilised potential of the Web rests with understanding the needs of the Web user. This paper describes a quantitative research study that investigates the uses and gratifications provided by the Web. The authors review the past published literature on Web usage as well as the usage of other mass media such as television, radio, cable television, and newspaper. They then conducted six focus groups with users of the Web to get a deeper understanding of the topic. Based on this they developed a survey to validate the focus group findings and to test specific research hypotheses. The survey analyses number of hours on the Web, business vs. personal use, and purchases made by seven factors, and demographics.

Abstrak

Kunci kepada merealisasikan potensi yang kurang digunakan Web terletak dengan memahami keperluan pengguna web. Kertas kerja ini menghuraikan satu kajian kuantitatif yang menyiasat penggunaan dan kepuasan yang disediakan oleh Web. Pengarang mengkaji literatur yang lalu yang diterbitkan pada penggunaan web serta penggunaan media massa lain seperti televisyen, radio, televisyen, kabel, dan akhbar. Mereka kemudiannya telah menjalankan enam kumpulan fokus dengan pengguna dari Web untuk mendapatkan pemahaman yang lebih mendalam topik. Berdasarkan ini, mereka telah membangunkan satu tinjauan untuk mengesahkan penemuan kumpulan fokus dan untuk menguji hipotesis penyelidikan tertentu. Kaji selidik itu menganalisis bilangan jam pada web, perniagaan vs kegunaan peribadi, dan pembelian yang dibuat oleh tujuh faktor, dan demografi.

5 thoughts on “A Multivariate Analysis of Web Usage

  1. 1. social escapism motivation
    2. transaction-based security and privacy concerns
    3. information motivation
    4. interactive control motivation
    5. socialization motivation
    6. nontransactional privacy concerns
    7. economic motivation
    ___________________________________
    Journal of Consumer Marketing, Vol.20, No.2, 2003

  2. 1. lari dari kewajipan sosial
    2. transaksi yang selamat dan kebimbangan terhadap privasi
    3. motivasi terhadap maklumat
    4. motivasi interaktif
    5. motivasi sosial
    6. kebimbangan bukan transaksi privasi
    7. motivasi ekonomi

  3. (1) the number of hours per day spent on the Web,
    (2) the percentage of time spent for business versus personal purposes, and
    (3) the purchases made from a Web business and, if purchases were made, the approximate number of times purchasers placed orders on the Web

  4. (1) bilangan jam setiap hari yang dibelanjakan di Web,
    (2) peratusan masa yang dihabiskan untuk perniagaan berbanding dengan tujuan peribadi, dan
    (3) pembelian yang dibuat dari perniagaan Web dan, jika pembelian dibuat, anggaran bilangan pembeli kali meletakkan pesanan di Web

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s